Followers

My Graduation!!!

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers

Thursday, November 29, 2012

Khamis Yang Sepi #4

Life's Too Short For The Wrong Job!
hahahaha....
ada2 aje dorg ni...








Monday, November 26, 2012

Isnin Yang Sibuk #4

Apabila Si Suami Menghantar Puisi Kepada Si Isteri Untuk Kahwin Lagi...
hehehehe...


Puisi Sang Suami

Isteriku ,
jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku..
Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi, hingga kadang-kadang bumi terasa
akan silauan ku.
Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya bumi,
malah ada planet lain yang juga mengharapkan sinaranku.

Lalu......
Relakanlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Illahi sinaranku diperlukan diplanet
lain...

 
Setelah Isterinya Membaca...Lalu Membalas Puisi Sang Suami... 
Puisi Sang Isteri

Suamiku,
andai kau memang mentari,
sang surya yang memberi cahaya,
aku merelakan engkau berikan sinaranmu kepada segala planet yang
telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga seperti aku perlukan cahayamu
dan.....

akupun juga tidak akan merasa kekurangan dengan sinaran mu...


AKAN TETAPIIIIIIII. .
Bila kau hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,
jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!
Kerana bilik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau terangi.
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,
di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku mengerti...
Cuba lihat siapa dirimu...
MATAHARI atau lilin ?
atau jangan-jangan
cuma mancis saja!!!!!
please lah....!!! 
jangan la nak berangan!! 

hahaha....
xtau post ape kali ni...
hri ni pnulis out 2 hari...
g event MAHA di MAEPS Serdang...
& pergi ke konvo si dia d Shah Alam...
huhuhu...
tata... :)

Thursday, November 22, 2012

Khamis Yang Sepi #3

Mari Belajar Tentang KENTUT...(hehehe mcm xsnonohkan)
 
"Jangan cuma tahu baunya saja, tetapi harus tahu juga proses ilmiahnya."(ha...kene baca smpai hbis tau)

 
1. Dari mana asal kentut?
Dari gas dalam usus. Gas dalam usus berasal dari udara yg kita telan, gas yang menerobos ke usus dari darah, gas dari reaksi kimia dan gas dari bakteria dalam perut.

2. Apa komposisi kentut?
Bervariasi. Makin banyak udara anda telan, makin banyak kadar nitrogen dalam kentut (oksigen dari udara di serap oleh tubuh sebelum sampai di usus). Adanya bakteria serta reaksi kimia antara asam perut dan cairan usus menghasilkan karbon dioksida. Bakteria juga menghasilkan metana dan hidrogen. Proporsi masing-masing gas tergantung apa yang anda makan, berapa banyak udara tertelan, jenis bakteria dalam usus, berapa lama kita menahan kentut. Makin lama menahan kentut, makin besar proporsi nitrogen, kerana gas-gas lain terserap oleh darah melalui dinding usus. Orang yang makannya tergesa-gesa kadar oksigen dalam kentut lebih banyak kerana tubuhnya tidak sempat menyerap oksigen.

3. Kenapa kentut berbau busuk?
Bau kentut kerana kandungan hidrogen sulfida & merkaptan. Kedua bahan ini mengandung sulfur (belerang). Makin banyak kandungan sulfur dalam makanan anda, makin banyak sulfida & merkaptan diproduksi oleh bakteria dalam perut & makin busuklah kentut anda. Telur & daging mempunyai peranan besar dalam memproduksi bau busuk kentut. Kacang-kacang berperanan dalam memproduksi volume kentut bukan dalam kebusukannya. (ha...siapa yg kuat mkn kacang tu, kurang2kan lah ye... hehehe)

4. Kenapa kentut menimbulkan bunyi?
Kerana adanya vibrasi lubang `anus` saat kentut diproduksi. Kerasnya bunyi bergantung pada kecepatan gas. (hahaha...annoying plak bila bce part ni..hahaha..truskn mmbaca)

5. Kenapa kentut yg busuk itu hangat & tidak berbunyi?
Salah satu sumber kentut adalah bakteria. Fermentasi bakteria & proses pencernaan memproduksi panas, hasil sampingannya adalah gas busuk. Ukuran gelembung gas lebih kecil dan hangat dengan produk metabolisme bakteria yg berbau busuk. Ini kemudiannya menjadi kentut, walau hanya kecil volumenya,tapi SBD (Silent But Deadly) (hahaha...simple word SBD..but deep meaning...hahaha)

6. Berapa banyak kentut diproduksi sehari?
Rata-rata setengah liter sehari dalam 14 kali kentut. (hahaha..jgn kalian dok kira plak ye..hehehe)

7. Mengapa kentut keluar melalui lubang dubur?
Kerana density-nya lebih ringan, kenapa gas kentut tidak melakukan perjalanan ke atas? Tidak demikian. Gerak peristaltik usus mendorong isinya ke arah bawah. Tekanan di sekitar `anus` lebih rendah. Gerak peristaltik usus menjadikan ruang mempunyai tekanan, sehingga memaksa isi usus, termasuk gas-nya untuk bergerak ke kawasan yang bertekanan lebih rendah, iaitu sekitar `anus`. Dalam perjalanan ke arah `anus` gelembung-gelembung kecil bergabung jadi gelembung besar. Kalau tidak ada gerak peristaltik, gelembung gasakan menerobos ke atas lagi, tapi tidak terlalu jauh, kerana bentuk usus yg rumit & berbelit-belit.

8. Berapa waktu yang diperlukan oleh kentut untuk melakukan perjalanan ke hidung orang lain? (hahaha...sngal punya soalan)
Bergantung kepada kondisi udara, seperti kelembaban, suhu, kecepatan & arah angin, berat molekul gas kentut, jarak antara 'transmitter' dengan 'receiver'. Begitu meninggalkan sumbernya, gas kentut menyebar & konsentrasinya berkurang. Kalau kentut tidak dikesan dalam beberapa detik, bererti ianya mengalami pengcernaan di udara & hilang ditelan udara selama-lamanya. Kecuali kalau anda kentut di ruang sempit, seperti lift, kereta, konsentrasinya lebih banyak, sehingga baunya akan berlegar dalam waktu yang agak lama sampai akhirnya diserap dinding.

9. Apakah setiap orang kentut?
Sudah pasti, kalau masih hidup. Sesaat setelah meninggal pun orang masih boleh kentut. (-_-)''.......

10. Betulkah lelaki kentut lebih kerap daripada perempuan?
Tidak ada kaitannya dengan gender.... Kalau benar, bererti perempuan menahan kentutnya, & apabila mahu kentut, banyak sekali jumlah yg dikeluarkan. (hahaha...klakar plak bce part ni...hahaha)

11. Saat apa biasanya orang kentut?
Pagi hari di toilet. yang disebut "morning thunder". Kalau resonansinya bagus, boleh didengar di seluruh penjuru rumah. (hahahaha...)

12. Mengapa makan kekacang menyebabkan banyak kentut?
Kekacang mengandung zat gula yg tidak boleh dicerna tubuh. Gula tersebut (raffinose, stachiose, verbascose) jika sampai di usus, bakteria di usus berpesta & membuat banyak gas. Jagung, kubis, susu juga penyebab banyak kentut (bukan baunya!).

13. Selain makanan, apa lagi penyebab kentut?
Udara yang tertelan, makan terburu-buru, makan tanpa dikunyah, minum `soft drink`, naik pesawat udara (kerana tekanan udara lebih rendah, sehingga gas di dalam usus mengalami ekspansi & muncul sebagai kentut).

14. Apakah kentut sama dengan sendawa, tapi muncul dari lain lubang?
Tidak.... sendawa muncul dari perut, komposisi kimianya lain dengan kentut. Sendawa mengandung udara lebih banyak, kentut mengandung gas yang diproduksi oleh bakteria lebih banyak.

15. Kemana perginya gas kentut kalau ditahan tidak dikeluarkan?
Bukan..tetapi diserap oleh darah, bukan hilang kerana bocor..Tapi bermigrasi ke bahagian atas menuju usus & pada gilirannya akan keluar juga. Jadi bukan lenyap, tapi hanya mengalami penundaan.

16. Mungkinkah kentut terbakar?
Boleh saja. Kentut mengandung metana, hidrogen yg combustible (gas alam mengandung komponen ini juga). Kalau terbakar, nyala-nya berwarna biru kerana kandungan unsur hidrogen. (hahaha...cer cuba buat unggun api.. then kentut kat unggun api tu...btul x apa yg di katakan?? hahaha.. slamat mncuba)

17. Bolehkah menyalakan mancis dengan kentut?
Jangan mengada-ada. .. konsistensinya lain. Juga suhunya tidak cukup panas untuk memulakan pembakaran.

18. Mengapa kentut anjing & kucing lebih busuk?
Kerana anjing & kucing adalah karnivor (pemakan daging). Daging kaya dengan protein. Protein mengandung banyak sulfur, jadi bau kentut binatang ini lebih busuk. Lain dengan herbivor seperti kambing, kuda, gajah, yang memproduksi kentut lebih banyak, lebih lama, lebih kuat bunyinya, tapi relatif tidak berbau.

19. Betulkah pening kepala kalau mencium bau kentut 2-3 kali berturut-turut?
Kentut mengandung sedikit oksigen, mungkin sedikit saja anda mengalami pening kepala kalau mencium bau kentut terlalu banyak.

20. Apakah warna kentut?
Tidak berwarna. Kalau warnanya `orange` seperti gas nitrogen oksida, aka tahulah siapa yang kentut..hehehe (part ni pnulis x brape fham... hahaha)

21. Apakah kentut itu asid atau neutral?
Asid, kerana mengandung karbondioksisa (CO2) & hidrogen sulfida (H2S).

22. Apa yang terjadi kalau seseorang kentut di planet Venus?
Planet Venus sudah banyak mengandungi sulfur (belerang) di lapisan udaranya, jadi kentut di sana tidak ada kesannya. 

Wallahu`alam 

maaf... jika post pnulis kali ini agak mcm lucah skit...
pnulis hnya ingin berkongsi info shaja...
harap kalian dpat ilmu yg brguna... trima kasih mmbaca... :) 

Monday, November 19, 2012

Isnin Yang Sibuk #3

Jangan Ketawa... Senyum Pun Tak Boleh...
Selamat Membaca... :)

nenek Udin
**************
Udin hendak menghantar neneknya yang sakit ke klinik dengan menaiki motor.

Udin: Mari la naik nek, pegang kuat-kuat yea..nanti jatuh!
Nenek: Iya lah, nenek pegang kuat-kuat la nie...
Udin: Jangan lupa pegang kuat-kuat yea nek!!! (kata Udin lagi mengingatkan)
Nenek: Iya, nenek dah pegang kuat-kuat la nie, takut sangat..
Udin: Ok, kalau begitu kita berangkat ya, nek.

Udin lalu 'merempit' motornya, lalu terdengar benda jatuh BUUAAAAKKKK!!!!!
Udin terperanjat, lalu menoleh ke belakang, dan ternampak si nenek terjatuh dari motornya.

Udin: Lah kenapa boleh jatuh gak nie, nek?!! Nenek tak pegang kuat-kuat agaknye?
Nenek: Nenek dah pegang kuat-kuat dah tadi!!!!
Udin: Nenek pegang kat mana?
Nenek: pagar rumah.
Udin: "$%^&(#....."
 
 
 
problem binatang
**********************
Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
Lembu : Kenapa kau kata macam tu?
Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!
Lembu : Hah! Buat apa pulak?
Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor.
            Orang kata ada juga waris aku bila aku dah takde nanti.
            Tapi manusia ni memang tak berhati perut.
            Hari-hari dia orang makan telor aku, macamana aku nak dapat anak!
Lembu : Alah! Kau punye problem kecik je!
Ayam : Maksud kau??!!
Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang . Rasa nak bunuh diri pun ada.
              Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK!
Ayam : ???? (Dalam hati: Bodoh macam lembu!)

 

Hon
*****
Pada satu petang, si ibu membawa anaknye berusia 4 thn bersiar2 menaiki kete. Dlm perjalanan si ibu membunyikan hon.
Anak : Naper ibu bunyikan hon & saper org tu?
Ibu : Tu sedara kite, kenalah hormat.

Dlm perjalanan mereka seterusnya mereka terserempak dgn seekor lembu yg nak melintas lalu si ibu membunyikan hon.

Anak : Itupun sedara kite jugak ke?
Ibu : (Dalam hati : nasib baik kau anak aku..)

 

Bangau yg baik hati
*************************
Al kisah bermule di sebuah kampung,seorang atok tua sedang asyik membasuh pakaian luar dan dalamnye di tepi sungai sambil mendendangkan lagu raye. suddenly, datang seekor bangau yang tercedere kepaknye meminum air sungai terbabit..

Kesiankan bangaunye pasal, orang tua tu mengambil keputusan utk merawat luke bangau tu sampai sembuh...dipendekkan cite, sembuh la bangau tu dan dia berjanji akan membalas budi orang tua tu tadi serte menjempot orang tua tu ke perumahan kos rendah yang didiami beliau.

maka, orang tua tu pon pegi la ke rumah tempat penginapan si bangau. lantas si bangau pon mengarah pembantu-pembantunya mengeluarkan dua kotak hadiah. satu kotak kecik, satu lagi kotak besor. si tua disuruh memilih kotak tersebut dan dia mencapai kotak yang kecil. si bangau lalu berkata:

"sesungguhnye ko memang baik hati wahai orang tua. ko membantu aku dengan ikhlas dan jujur. sebenornye, kotak besor tu dah aku isikan dengan sos lada hitam jer. so, terime lah hadiah pemberian ku yang tak seberape ni" kata si bangau merendah diri.

si tua terus membuke kotak yang diambilnye tadi dan terdapat 5 bijik kunci untuk 5 buah kete mercedes benz berlainan class.

alangkah terkejutnye si bangau bile si tua menolak hadiah yang sket nyer bernilai tu. bile disoal oleh si bangau mengape dier menolak pemberian tu,si tua menjawab:

"gile ko! aku dah la takde lesen memandu, dah ler aku ni miskin, mane mampu nak bayor road tax tuk lime-lime buah kete ni .."
 
 
 
Pearl Harbor VS Titanic
***********************
Seorang Pelancong Cina masuk kedalam sebuah bar di Hawaii dan dia amat terperanjat kerana didalamnya terdapat Steven Spielberg! Pengarah filem yang ternama. Sedang dia enak menikmati minumannya tiba-tiba beliau melihat pengarah filem tersebut meluru kepadanya dan melepaskan sebiji penumbuk.

Setelah bangun dari duduknya, beliau menjerit "Apa pasal engkau tumbuk aku ni?"
Pengarah filem tersebut berkata," Itu sebagai balasan di atas pengeboman Pearl Harbor, datuk aku mati pada masa tu".

Cina tersebut membantah. "Aku bangsa Cina laa bodoh! apa kena mengena dengan Jepun pulak?" Pengarah filem tadi membalas "Aaah...! Jepun, Cina, Burma, Vietnam, semua sama aje!"

Keadaan kembali reda selepas itu. Setelah memesan sebotol beer lagi, Lelaki Cina tadi terus meluru kepada Pengarah filem dan memberi satu tumbukan yang padu.

"Apa pasal kau tumbuk aku pulak ni?" balas sang pengarah filem.

"Itu sebagai balasan kerana menenggelamkan Titanic, moyang aku ada dalam kapal tu dan mati" balas Cina tadi.

"Hey budak! Titanic tenggelam pasal Iceberg laa bodoh..!" jerit sang pengarah lagi.

"Aaahh! Iceberg, Carlsberg, Spielberg... korang semua sama aje...!"
 
 
 
Bilik Hotel
***********************
Mary Sue datang ke sebuah kota besar untuk pertama kalinya.
Dia check-in di sebuah hotel mewah dan seorang pelayan membawakan begnya menuju ke bilik yang Mary Sue akan menginap.

Mary Sue mengikuti langkah-langkah pelayan itu dan ketika pelayan tersebut menutup pintu, Mary Sue melihat ke sekeliling dan marah-marah kepada pelayan tersebut.

"Anak muda, aku mungkin tua dan kekampungan, tapi tidak bererti aku ini bodoh! Aku membayar mahal untuk tinggal di hotel ini tapi bilik ini bukanlah bilik yang sesuai dengan bayaran itu! Bilik ini begitu kecil, tidak ada kemudahan, tidak ada televisyen, bahkan tempat tidur pun tidak ada!"

"Nyonya, ini adalah lif" jawab pelayan tu selamber.

hahaha...
Anda Ketawa? Anda Senyum?
Bermakna Anda Gagal...
Lepaskan Je lah Ketawa & Senyuman Anda tu...
hahaha... :)

Thursday, November 15, 2012

Khamis Yang Sepi #2

Petua untuk 'tahan lama'.


FYI (For Your Information)...puas hati lah ilmu ni…
Sesuai untuk yang dah berkeluarga mahupun yang masih solo.......
Ewah ewah ewah... korang suka betul kalau bab-bab nak tahan lama nie, ya?
Kat bawah nie ada petua untuk 'tahan lama'………......



KELAPA PARUT?
Untuk lebih tahan lama selama 2 tahun.
Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja.
Gunakan sebelah pada 31 December 2012. Dan sebelah lagi
pada 1 January 2013. Wah...tahan sampai 2 tahun kan ?

NASI/LAUK
Biar tahan lebih lama,
Jangan gunakan jari pasal jari korang ada bakteria.
Sebab tu lauk cepat basi. Ceduk la pakai sudu ke, sudip ke.

BARANGAN KEMAS TERUTAMA EMAS
Kalau untuk lebih 'tahan lama',
Bayarle zakat utk barang kemas tu atau pakai saja.
Barangan emas bila dah terlalu banyak, kena bayar zakat.
Kalau tak, tetiba hilang atau kena curi, padan muka korang, ha haa...

PAKAIAN.
Nak tahan lama
Jangan rendam dalam serbuk pencuci lama sangat elak guna washing mach.
Jangan jemur bawah mentari terik elak guna bleach.
Jangan bawa mandi kat beach.
Gantung bila disimpan.
Cuci guna air jeram/hujan.
Jangan bagi pinjam kat kawan!!!.
Kalau nak tahan lagi lama PINJAMLAH BAJU MEMBER...
BAJU SENDIRI SIMPAN.

KERETA
Nak tahan lama.
Lepas beli, simpan kat garaj. tutup elok2. jangan bagi angin masuk.
jangan bagi abuk masuk. jangan bagi wap air masuk.
bayar loan bulan2. sampai abis loan. gerenti tahan lama.

KENYANG
Kalau nak tahan lama,
Sebelum makan - baca bismillallah dan doa
Akhir makan - baca doa dan ucap alhamdullillah...
  
UMUR
Umur nak tahan lama?
Banyak kan senyum, jangan fikir semua masalah dan
jangan merokok!!! (bukan sebab rokok tu bahaya tapi 
bazirkan duit saja, kalau duit tak ada banyakkan lagi masalah).

ROKOK
Rokok nak tahan lama?
Jangan hisapplah.......!!!!, letak atas meja dan pandang saja.
P/S: jangan hisap benda-benda yang dilarang...sendiri mau ingat
hahaaa....

TIDUR
Nak tahan lama tak tidur malam
Rajin-rajinlah tidur siang.
  
HUBUNGAN
Bertahan lama dalam persahabatan/hubungan,
Jujur dan ikhlas je!!!!

Last word:
untuk BERTAHAN LAMA BERKAWAN…...
...............sentiasa terbuka dan rasional…dan bergurau selalu…dan keep in touch…...
Oops…minta maaf kalau ada yg tersinggung...

Maaf Jika Post Kali Ni Annoying...
Salam Maal Hijrah Semua... ;)

Monday, November 12, 2012

Isnin Yang Sibuk #2

Assalamualaikum & Salam Sejahtera...
apa kabar semua...
msti kalian penat bkerja kan...
meh kite rehat sbentar....
dgn mmbaca teka teki yg kurang bernas ni...
semoga anda semua trhibur... :)

Body: TEKA-TEKI YANG PERLU DIBERI PENAMPAR
(bagi je kalau nak... tpi jgn pda pnulis pda org yg trdekat dgn anda... hehehe)

1) Lubang ape yang rasanye hangat, nikmat dan nyaman?
Answer: LUBANGun pagi2, tarik selimut lepas tu tido balik.


2) Minyak ape yang disukai oleh lelaki?
Answer: MINYAKsikan pertandingan bolasepak Liga-M

3) Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?
Answer: Kuih salah bikin.

4) Binatang ape power Karate?
Answer: Kuda belang.(cube kira brape black belt dia ade).

5) Siape yang menemukan dompet kulit?
Answer: Yang menemukan dompet kulit tersebut tolong pulangkan kepada saye..

6) Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Answer: Pintu yang ade tulis "TARIK"

7) Saya ade 3 kepala, 4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Answer: Pembohong...

8) Apa dia "Jauh di mata, dekat di hati"?
Answer: Usus

9) binatang tubuhnya kat kepala?
Answer: Kutu

10) Nenek sape jalannya meloncat-loncat?
Answer: Neneknye si katak

11) Knape lelaki jarang kene penyakit anjing gila?
Answer: Sbb lelaki ni kan "buaya"

12) Ape beza sekretari baik ngan sekretari kurang baik?
Answer: - Sekretari baik.................."Selamat pagi tuan"
               - Sekretari kurang baik..........."Dah pagi ni tuan"

13 ) Ape persamaan Michael Jordan ngan Michael Jackson?
Answer: Dua-dua tak kenal korang...hehe

15) Sape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
Answer: Tukang gali kubur

16) Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya?
Answer: Tahi hidung dan Tahi telinga

17) Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
Answer: Dua-dua kalau dah "kringgg" bole diangkat...

18) Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Answer: Mestilah kene tebang, sape nak cabut pokok kelapa, gile ape...

19) Gajah terbang dengan ape?
Answer: Dengan susah payahnya......

hehehehe..... rse mcm nk pnampor je kan jwapan dia... hehehe
*peace*

Thursday, November 8, 2012

Baiklah seperti d jnjikan jwapan pada post Isnin Yang Sibuk #1
d bwah inilah jwapan nya... slamat mmbaca.. :)

Jawapan: Ikan Haruan... pasal dia sentiasa terHaru.

Jawapan: Ikan Goreng... kalau kau kena tipu kau biasa cakap "Alamak aku sudah kena Goreng lah dgn tu budak punye cite."

Jawapan: Ikan Sardin... Seperti ayat "Sardin je dekni buka seluar depan org."

Jawapan: Ikan Kering... Seperti ayat "Aku tak leh belanja banyaklah poket aku dah Kering."

Jawapan: Pati Ikan haruan Polleney... pasal dia asik pegi Pati (Party).

Jawapan: Ikan paus (whale). whale whale... whale whale... whale

Jawapan: ikan kembung la....

Jawapan: Kuda Ajaib.

Jawapan: Kudaku lari kencang.

Jawapan: Suratan takdir illahi lahh....

Jawapan: JANGAN LAGI... bukan buat jahat jangan sekali kerana kalau inilah jawapannya maka kena buat jahat berkali-kali sebab disuruh buat jahat jgn sekali... Faham...???

Jawapan: Kan kat depan baju dia tuu hurup "S" , Baju ia size S dahhh...sampai seluar dlm pun pakai kat luar..

Jawapan: Singa Jantan... pasal dia malas nak cukur misai sampai tebal satu muka.

Jawapan: Pokok atas gunung ddahhhh...

Jawapan:
(a) Inna'lillah wa'inna'lillah hira'ji'unn...
(b) Astagh'firullah'hal'azimm...
(c) Al'hamdulillah...

habis...

Khamis Yang Sepi #1

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera...
maaf lmbat update psal hri ini...
huhuhu...
baiklah... jom lhat apa yg ada dlm post kali ini...
kali ni pnulis jmpe sesuatu mnarik dlm email pnulis...
selalu tgn kita buat kerja rumah, makan, mnulis & sbagainya...
tapi plukis ni mmpunyai idea yg sngat mnarik...
jom kita lhat brsama... :)













ps/ maaf jika post kali ni mmbosankan kalian... :)

Monday, November 5, 2012

Isnin Yang Sibuk #1

Soalan-Soalan Cepumas

Soalan: Banyak-banyak ikan, ikan apa paling sedih?

Soalan: Banyak-banyak ikan, ikan apa suka tipu org?

Soalan: Banyak-banyak ikan, ikan apa tak tahu malu?

Soalan: Banyak-banyak ikan, ikan apa paling miskin?

Soalan: Banyak-banyak ikan, ikan apa paling havoc?

Soalan: Banyak-banyak ikan, ikan sambut Thaipusam?

Soalan: Banyak-banyak ikan...ikan apa yg suka minyak angin

Soalan: Banyak-banyak kuda, kuda apa ade 4 kaki, dua ekor, dua kepak, 3 tanduk, 3 mata?

Soalan: Banyak-banyak kuda, kejap kau nampak kat sini kejap kat sana kejap kat situ?

Soalan: Banyak-banyak surat... surat ape yg tak perlu di jawab?

Soalan: Buat Baik berpada-pada, Buat jahat...?

Soalan: Apasal baju Superman Ketat?

Soalan: Paling banyak banyak binatang kat dalam hutan belantara, binatang ape yang pemalas?

Soalan: Dalam banyak banyak Pokok... Pokok ape yg paling tinggi???

Soalan: Kalau kamu pandai... Sila jawab soalan ini dalam > bahasa Arab

a) Seorang Tua jatuh dari tingkat 40 lalu mati...
b) Siti Nurhaliza berlari keliling padang tanpa seurat benang...
c) Bulan depan gaji anda naik $1 juta...

Sila Tulis Jawapan Anda Di Komen Bawah Ya...
Jawapan Sebenar Akan Penulis Post Kan Pada Hari Khamis Nanti...
Di Harap Kalian Semua Enjoy Dengan Soalan Di Atas...
:)

Isnin & Khamis...

Salam....
knape aku pilih 2 hari ni?
hehehe..
sje je....
slalu kalau org buat puasa sunat pun jtuh pda hri itu jgak...
hehehe..
tpi aku suke dua hri yg aku plih ni....
baiklah...
ape tujuannya??
disini...
aku ingin brkongsi sdikit apa yg tlah aku dpat...
spanjang aku mnggunakan email aku dhulu disini...
trlalu bnyak citer mnarik d dlm email aku ni...
huhuhu....
hrap ianya mnghburkan kalian....
email aku ni dh lma aku buat...
sejak aku umur 12 thun dlu... kini dah 21...
bermkna dah 9 thun dah email aku ni... hehehe
so hrap kalian fham tujuan aku memilih dua hari trsebut...
jadi kalian nntikan shaja ya... :)

Thursday, November 1, 2012

Adobe After Effects...

salam....
aku skrang ni cube learning Adobe ni...
sbb aku tngok hasil dia gmpak giler...
tpi time nk learning ni... mmg lmbab giler...
n aku still blur nk gune dia...
huhuhu
mmg memakan msa yg lama ntuk aku fhm konsep dia...
huhuhuhu
tpi aku mmg mnat bnde alah ni...
aku hrap stu hri nnti aku dpat gune bnde ni dgn lbih baik...
di sini aku nak share satu link bg mreka yg ingin blajar gune adobe ni...
aku learn dkat link ni...
Adobe Tutorial
dan.. aku nk share some video yg aku jmpe dlm youtube...
enjoy the video ok...


dan bnyak lgi lah... korg boleh research dkat youtube tu kalau nk tngok sample dorg...
ok done...
slamat mnikmati Adobe After effect... :)