Followers

My Graduation!!!

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers

Friday, June 1, 2012

Apa Pandangan Korang?? (2)

Dengan Lafaz...

Bismillahirrahmanirrahim / بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم 



Assalamualaikum & Salam Sejahtera....
disini pnulis nk mnta maaf....
post "Filem Sekarang Tak Macam Filem Dulu" tu.... 
pnulis tdak ade info nk mnulis mngenainya..
so sperti yg pnulis jnjikn pda mnggu lpas...
bhawa mnggu ini pnulis akn crite mngenai kaum adam plak...
stelah pnulis lhat... post mngenai kaum hawa yg lalu.....
yg brtajuk Apa Pandangan Korang?? mnggu lalu.....
pnulis lhat mndapat smbutan yg ramai...
walaupun tdak rmai yg komen...
tpi bgi mreka yg tlah sudi mmbaca trima kasih bnyak2....

baiklah.... pnulis akan bidas mngenai kaum adam plak...
hehehhee
msti kaum hawa kali ini trtunggu2 post sye yg ni kan.....
mne tak nya.... mnggu lalu pnulis bidas kaum hawa...
jgn risau...
pnulis bkanlah brat sbelah... wlaupun pnulis tau pnulis jgak kaum adam...
tpi pnulis ttap akn bidas kdua2 kaum ini...
biarlah adil dan biarlah kdua2 kaum ini nmpak prkara2 yg d pndang slalu d pndang remeh....
ok baiklah.. dh jauh pnulis mnyimpang ni...

hhehhee...
ok bgini pnulis sering mlihat...
kaum adam dgn trend sluar pendek msa kini...
pnulis tahu ini org kte style...
dunia smakin kdepan....
tpi kita slap...
mmg dunia smakin kdepan..
ttapi kite yg smakin kite yg smakin kblakang....
kbelakang dri ape???
dripada pintu syurga yg d mna kite spatutnya kite smakin kdpan kpada pintu itu...
mlah kita sdah trbalik...
kita smakin kdepan ke pintu neraka.....

apa yg pnulis smpaikn ini adalah pngalaman pnulis...
smasa pnulis mnuntut di skolah teknik dahulu....
pnulis sering mlihat kaum adam ini kehulur hilir d asrama....
dgn hanya memakai  boxer, sluar pndek mhupun seangkatan dgnnya....
ya, mmg d kwasan itu hnya ada kaum adam shja..
tetapi, apabila ia d katakn aurat...
jagalah aurat itu sbaik2nya mahupun sesama kaum adam....
jagalah aurat kita....
kerna sesungguhnya Allah sentiasa mlihat perbuatan hambanya....
malahan Malaikat juga mncatit perbuatan kita....

bkan d asrama shaja....
mlah pnulis sering mlihat ia mnjadi trend anak2 bangsa kita...
lbih2 lagi mreka ini adalah stu umat Islam!!!
d mna Islam d dlam dri kita skrang ini wahai kaum Adam...
kita mrupakn khalifah di dunia ini....
yg memimpin kpada org2 yg kita lindungi....
pnulis kdang2 sdih mlihat trend ini mnjadi stu kbiasaan kpada mreka skalian...
mlahan kluarga mreka sperti tdak endah akn hal ini....
marilah kaum Adam...
sama2 kita perbtulkn apa yg hrus d btulkn... bkanlah mmbetulkn apa yg sdah trmaktub benarnya...

pnulis ingin meminta maaf apa yg pnulis smpaikn ini mngguris hati kaum adam semua..
apa yg pnulis smpaikn ini hnyalah skadar pndangan dan pngalaman pnulis shaja....
tak slah kalau kaum adam ingin memakai sluar pndek ktika kluar rmah atau d mana2...
tpi kenalah syaratnya iaitu tutup aurat.....
dgn ini pnulis ingin brkongsi stu gmbar d mna apa yg pnulis critakn sbentar d atas..

inilah dia trend yg mnjadi kbiasaan anak bangsa kita...
tdakkah kita tahu wahai kaum adam...
d mna batas aurat kita??
fkirkn lah....

ttapi xslah kalau kalian (kaum Adam) mahu memakai sluar pndek....
boleh... syaratnya sperti gmbar d atas ini...
nmpak x perbezaannya dgn gmbar d atas??
jauhkn... dmna gmbar ini mnutup aurat kita wahai kaum adam...
mlahan kita sdah pun mngikut Sunnah Nabi...
mrilah wahai kaum Adam..
sama2 kita mmbuka mata hati kita.... ktuk pntu hati ini....
tanyalah dri ini sndiri... d mna iman kita kala ini??
apakah Islam itu betul d dlam diri kita slama ini??
renung2kanlah apa yg pnulis smpaikn....

disini pnulis ingin meminta maaf...
andai apa yg pnulis smpaikn ini mngundang rasa marah d antara pmbaca semua....
harap pnulis d maafkn oleh kalian semua...
apa yg pnulis smpaikn ini bkan skadar nk kata pnulis ini baik orgnya...
mlah pnulis pun bkan lah org yg smpurna...
pnulis jgak sering kali lalai dlm Islam ini....
tpi, apa yg pnulis cuba smpaikn ini.... kelak dpat mnyedarkan kalian semua..
trmasuk lah diri pnulis sndiri.....

baiklah cukup smpai d sini shaja apa yg pnulis ingin smpaikn...
pnulis phon maaf d antara pmbaca semua....
pnulis bkan sesiapa...
pnulis hnyalah hamba Allah yg lemah...
andai apa yg d smpaikn oleh pnulis kala ini...
mlukakn mlah mngguris hati...
harap maaf...
jikalau salah tgur2lah pnulis....
mungkin pnulis boleh perbaiki diri pnulis lg...
bak kata org... slalu salah org kita nmpak, kdang2 slah sndiri kita x prasan...

Apa yang Buruk itu dari pnulis sendiri...
Apa yang Baik itu daripada Allah SWT...

Wallahualam...

andai kalian ingin brkongsi pngalaman mahupun pndangan...
kalian boleh mngutaraknnya d komen bwah ini...
;)

4 comments:

  1. pakai seluar panjang kan nampak macho, dan lebih kemas :) dan dah pasti2 lah tutup aurat.

    *tp panjang tp lobang2 kt lutut dan peha pon tak guna gak,huhu APTB

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.... btul kata cikmai tuh... tpi mcm knal je APTB...
      PKK lah~~
      ;p

      Delete
  2. kalau akak suka lelaki yang berseluar panjang.. nampak lebih kemas dan smart.. hehe.. tak suka depa pakai suar pendek nampak macam selekeh je. :P maaf.. akk suka entry amir nie. Kedua2 kaum nampaknya masing2 ada kelemahan dalam bab ini. :)

    ReplyDelete