Followers

My Graduation!!!

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers

Friday, June 1, 2012

Apa Itu Cinta Sejati...

Dengan Lafaz...


Assalamualaikum & Salam Sejahtera Serta Salam 1 Malaysia....
baik lah... disini apa yg pnulis ingin kongsi kn adalah...
apa itu cinta sejati??
hm.. actually pnulis pon x brape pasti....
apa yg pnulis tahu... cinta kita yg betul2 sejati adalah..
Cinta Dengan Allah S.W.T.
kerna cinta ini tdak akn prnah pudar....
d dalam diri kita...
kenapa??
sbb kita sering berzikir & sembah kepada yang satu (Allah)...

selain itu cinta sejati d klangan manusia ada....
tetapi tdak shebat cinta kita bersama Allah...
knape?
sperti yg pnulis ckap sbelum ni..
cinta itu tdak akn pernah pudar...
moh pnulis crite sdikit...
apa yg pnulis crite ini hnyalah pngalaman yg d alami oleh pnulis...
andai ianya mmbuat pembaca semua brase x snang... 
pnulis pohon maaf kpada kalian...

slalu ape yg pnulis lhat..
zaman2 skrang bgitu ramai org sdang hangat2 bercinta sana sini....
kdang2 pnulis lhat brase mcm cmburu saja....
tpi bila d fkirkn... suatu hri nnti pnulis akn ketemui jua teman hidup yg sah d sisi pnulis...
amin.....
ok2.... pnulis dh mlalot dah..
hehhehheee
ok d sbbkn trlalu brhangat dgn brcinta...
mulalah putik syg yg mlampau2....
malah x trhingga syg itu untuk d ungkap dlm prkataan....
smpai suatu masa.....
bila hbungan yg d jlinkn itu trputus d tngah jlan...
maka mula lah slah seorg brduka yg amat.....
malah mlakukn prbuatan yg x msuk akal...
brduka xtntu arah...
hlang arah tjuan...
hdup x mnentu......
dn mcam2 lah... sukar nk d katakan...
tak sperti mna kita buat cinta kita trhadap Allah...
d mana kita sering lupa pda Dia...
lalai dgn suruhanNya....
malah mrah apa yg sdah d takdirkan olehNya...
tetapi... bila kita sdar....
kita kmbali kpadaNya....
tguhkn kmbali cinta dgnNya....
sesungguhnya Allah x prnah tnggalkn hambanya....
even hmbanya sering kali cuai dan alpa terhadap suruhanNya....
sbb Allah itu maha pngampun.....

tdakkah kalian tahu bhawa...
untuk mncari cinta yg sejati d klangan manusia ini....
apabila kita Cinta Bersama Allah SWT.....
kerna...
bila kita telah tguhkan pntu cinta kita trhadap Allah...
maka tdak mustahil lah cinta sejati itu akan dtg scara prlahan kpada kita....
maka jagalah cinta yg dtg scara baik dgn sbaik2nya....
huhuu
pnulis ingat lgi kata2 ustazah pnulis dlu...
"Tegakkan lah Islam dlm diri kamu, InsyaAllah sgala2nya akan d prmudahkn malah ia akan dtg kpda kamu"
indahkn Islam itu...

huhuhu... pnulis pun dh xthu apa yg pnulis mrapu kat atas tuh....
mklum lah skadar mluahkn apa yg trmmpu....
tpi scara jujur... pnulis dlu pon mcam kat atas tu jgak....
bila ptus x tntu arah skit....
so far Alhamdulillah......
mnta2 pnulis d cekalkn hati ini... :)

ok lah.....
d sini pnulis kongsi kn satu doa yg bgus....
mlah lukisan ini d lukis kn oleh seorg kakak yg pnulis knal melalui satu chat...
group chat itu chatango garaloui_9 xslap pnulis....
mule join chat ni pon mse pnulis msih aktif dlm account Myspace...
skang dh deactivate dah... mlas nk bnyak2... huhuh
akak ni pnulis lbih suka mngenalkn nama chatnya iaitu Niea9....
hehehe....


hope kalian semua enjoy dngan crite pnulis ye...
maaf jika crite pnulis ni agak klam kbut skit...
pnulis hrap maaf skiranya crite ini tdak sbaik ape yg kalian sngkakn....

Apa yang buruk itu daripada diri pnulis sndiri...
Apa yang baik itu daripada Allah SWT....

Wallahualam...

2 comments:

  1. terima kasih mengingatkan.

    walaupun Mai angau, tp kadang2 bila mai sedar mai dh terlalu mengharap, mai cuba sedarkan diri, jgn beri harapan sepenuhnya..

    simpan sikit buat bekal kekuatan diri , untuk bangkit, kalau tiba2 sesuatu yang tak kita mahu terjadi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bgus adik abg ni... mcm tu lah... smoga mai cekal mnghadapi cabaran hdup ini.. ;)

      Delete